Tio dagar senare

Nu har jag internet
På datorn.
Finally.
Det känns bra.
Jag har gjort
Mer än hälften
Av mina två
Introveckor.
Snart är det dags
Att jobba på riktigt.

Jag fick min väska
2 dagar sent.
Bättre sent än aldrig.
Den var trasig.
Hellre trasig än ingen alls.
Jag har nästan packat upp klart.
Nu bor jag i en etta
Med balkong
Mitt i Hurghada.
Woopwoop.

De två första veckorna
Ska man studera.
Låter väldigt jobbigt.
Är så jäkla nice.
Och självklart extremt jobbigt.
Jag har hängt i El Gouna.
Och på Giftun Island.
Åkt fyrhjuling
Ridit dromedar
Och haft vattenkrig
I öknen.
Sprungit runt
Och försökt hitta
På hotellet.
Varit på spa.
Simmat med delfiner.
Dykt och hittat roliga fiskar.
Kollat på fotboll.
Gått ut
Café del mar
Shade
Och papa's
Är bra ställen.

Idag gick jag och Mathias
På bio.
V.I.P.
Sköna fåtöljer
Och massa popcorn.
Fett niiice.
American pie.
Lättast när de pratar engelska.
Vi drack god juice
Och blev nästan rånade av
Maffiataxichaufförer.
Ett äventyr.

Imorgon ska jag
Åka glasbåt
Med Fie.
På eftermiddagen
Ska jag studera
Hurghada.
Detta betyder
Att jag ska köra bil.
Själv.
Jag kommer hamna i Cairo.
Eller i alla fall i 
Makadi.
"Bara att ringa
Om du tappar bort dig."

Eller hur.
Nervositeten stiger!
Nu ska jag sova.
Så att jag inte somnar
Imorgon
Vid ratten.
Don't sleep and drive.
God natt.

Kommentarer
Postat av: Suss

Låter inte som att det går någon nöd p dig din skit;-)

2012-06-19 @ 14:33:38
URL: http://curlysuss.blogg.se
Postat av: KC

Låter väl okej. Är inget regnigt och dimmigt Irland. men låter helt okej ändå... ;)

Är i Karlstad nu och SAKNAR DIG! Ha det så förjävla bäst

2012-06-24 @ 11:41:01
URL: http://indicate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0