Nytt år

Gott nytt år.
Nu är det 2012.
Snart gåt vi under.
Vi kan inte fly.
Vi får helt enkelt
Göra det bästa av situationen.
Eller bara inte tro på galna människor.
Indianerna kanske bara var lata.
De kanske var trötta på kalendern
Och bara slutade?
Definitivt en möjlighet.
Hade det varit jag
Hade jag tagit ett år i taget.
Vi hade sprängts för länge sen.

Jag sitter dock inte här
För att diskutera indianer
Som jag inte vet ett dugg om.
Vi kan prata om något som jag vet mycket om.
Mig.
Varför inte?
Jag har en ny dator.
Den är fin.
Ringen sitter som den ska.
Dvs med kronan utåt.
Jag har en ny mobil.
Den är vit.
Jag ska köpa rosa skal.
Otippat?
Inte mindre sant för det.

Jag ska ha en nyttig månad.
Jag skulle inte klara ett år.
Ingen sockerbomb.
Ingen fettbomb.
Ingen alkohol.
Lätt som en plätt.
Eller?
Förut var jag på friskis.
Det satt inte helt fel.
Skönt att vara tillbaka igen.
Tänkte kötta lite körkort också.
Går lite segare än vad jag tänkt mig.

Jag har höga förväntningar på 2012.
Viktiga beslut kommer att behöva fattas.
Êtt steg i taget.
Försöka planera.
Men i första hand
Ska jag ta reda på något.
Vad vill jag egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0