120104

Idag var jag på arbetsförmedlingen.
Jag fick ett brev där det stod
Att jag skulle vara där idag.
Fem minuter in i mötet:
"..detta är alltså för er som jobbar mindre än 8h/v."
Varför skulle de dra dit mig?
Jag har aldrig sagt att jag inte har ett jobb.
Bara att jag vill ha ett till.
Konstiga.
Jag ska nog plugga i stället.
Socialpsykologi
Here I come.
Och dans förstås.
Bra plan.
Vi får se hur den håller.

Körskolan blev en stund också.
Delen från Risk1
Vilket är en jävligt onödig kurs.
Förlorade 900 spänn
Och tre värdefulla timmar.
Nu vet jag
Att man inte ska dricka och köra.

Jobba blir sen.
Två pass fick jag.
På en vecka.
10 timmar.
Två timmar för mycket
För att ams tycker
Att man ska få söka jobb.
Bittert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0