Kanske

Fredag.
Allid en av mina favoritdagar.
Man gick till skolan
Bara för att det var sista dagen.
Planerade helgen.
Alltid något roligt att tänka på.
Man kunde göra vad man ville.
I alla fall i två dagar.
Jag längtade tills skolan var över.
Efter studenten.
För då skulle man ju kunna
Göra vad man vill alla dagar.
Sen tar man studenten och vaknar.
Drömmen stämmer inte.
Man måste fortfarande
Fråga om lov
Be om skjuts
Tjäna pengar
Planera. 
 
Jag är trött på att bo på jobbet.
Jag vill kunna göra
Vad jag vill
När jag vill
Hur jag vill
På min lediga tid. 
 
Är det nu man ska vara lycklig?
Är det verkligen så dåligt som jag tror? 
 
Fast det är nog bara vädret.

Kommentarer
Postat av: mam

Dags att börja skolan igen kanske :-),

Vädret kan man alltid skylla på, det är bra!

Här i Sverige är det vinter/vinter på morgonen med snöyra, på dagen är det varmgrader och sol, helt enkelt vårkänsla!

2011-02-04 @ 20:01:56
Postat av: Linn och Terese

Du tog orden ur munnen på oss <3

2011-02-04 @ 20:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0