Stress

Tog en promenad.
Till stan.
Helen ringer.
-Var är du?
Paniken stiger.
Har jag glömt något nu?
Brinner huset?
Är ett barn borta?
-Jag tar en promenad..
-Det kommer en leverans om tio minuter.
Sängarna kommer idag.
Jag hade ingen aning.
Panik.
Hur ska jag hinna en väg
Som tar en helvtimme på tio min.
Helen var snäll.
Hon ringde och sa att de skulle komma
Oom en halvtimme.
Jag stressar från stan och
Hinner precis till elva.
Tror ni gubbarna kommer elva.
Nej.
Mer halv tolv.
Vilket innebär att jag hade
hunnit med allt
som jag skulle ha gjort i stan. 
Ring inte och säg att ni är på väg
Tio minuter innan.
När jag ändå är hemma så tidigt
Så är det väl lika bra att stryka lite..
Va tusan gubbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0