Shh

Barnen ska sova nu.
Och jag ska hänga hemma.
Medan Helen och Alan går ut.
Jag ska prata på skype
Med mamma och Sofia.
Jag har inte pratat
Mmed Fia på två veckor.
Det har aldrig hänt förut!
Köpte vykort till mormor
Då blir hon glad!
 
Jag har lite ångest.
Vad blir det?
Ska jag ta Irland
Eller London?
Det finns familjer
Som är intresserade
Överallt.
Helen läste igenom mina "Till familjen-brev" 
Mest för att leta fel. 
Efter ett tag skrattar hon till.
-Now I remember why I chose you!
Det borde ju finnas fler
Som gillar det jag skriver. 
Idag har jag fått två bra erbjudanden.
Ett nära London
Med kultur, shopping och fina flickorna.
Och ett på landet i Irland
Men naturen, hästar(!!!) och fridfullt liv.
Raka motsatser och båda lockar. 
Det jag måste bestämma mig för
Är egentligen
London
Eller Irland?
Tough choice.
Jag ändrar mig hela tiden. 
Flera gånger per dag.  
What to do?
Man kan ju prata med flera familjer. 
 
Inga från Tyskland kommer förbi sen.
Great.
Hon kan hjälpa mig.
Måste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0