Lördag

Ingen är hemma.
Alan i Dublin.
Helen och barnen på simskola.
Det är tysk och skönt.
Jag svullar frukost.
Custard är typ
Det godaste jag har ätit.
Så jag tar lite till. 
 
Hur blir mitt liv?
Vad gör jag?
Back to
Aupair-world.net I guess.
Måste finnas någon
Desperat familj någonstans
Som ingen annan vill ha.
Fuck.
Kanske bättre med London?
Med Linn och Terese.
Och alla andra som är där.
Men jag är inte klar med Irland.
Inte klar med Kilkenny.
Den bästa staden.
Jag har ju hittat något som är kul.
Det är värt att gå upp tidigt på morgonen.
Bara att det är så jävla kallt hindrar mig lite.
Jag älskar dagarna.
Gå runt, plocka och fixa
I ett hus.
Vänta på barnen.
Leka med barnen.
Mysa med barnen.
Jag hade kommit igång och
Nu måste alla rutiner som jag trivs med bort.
Lära mig en ny vardag.
Någon annan stans.
Jag mår verklgen bra här.
Men nej.
Hej då. 
 
Jag ska jobba en vecka till.
Medan alla kommer igång
Med de nya rutinerna.
Jäkla chefens chef som inte vill
Att Helen ska trivas på sitt jobb.
Hon sa att ett möte med chefens chef
Aldrig ledde till något bra.
Hon hade rätt. 
 
Nu ska jag duscha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0