I can't see what's in my face

Nu är det helg.
Jag har städat.
Gett barnen kvällsmat.
Det godaste jag har lagat
Hittills i alla fall.
Spagetti och en tomatsåsgrej.
Mumma faktiskt. 
 
Jag mår så bra när Helen kommer hem
Och är så tacksam för vad jag har gjort.
-The house is clean.. Thank you!!
Då känner man att man gör lite nytta i världen.
Till och med svåra Isa börjar acceptera mig
På riktigt.
Vilket tydligen är svårt.
 
Funderar på vad som händer i kväll.
Jag vet inte.
Något säger mig att jag borde dra ut.
Min kropp och min hjärna säger nej.
Jag är ganska galet trött.
Om jag vill leva och gå på stan imorgon
Så borde jag ta det lungt ikväll.
Dock så ska jag babysitta imorgon kväll.
Så jag borde vila då i stället.
Plus att jag kan ta stan på söndag.
Gamla jag hade lätt dragit ut ikväll.
Men jag vet inte.
När blev jag så avpartyserad?
Vad hände?
Jag vet ju inte var man ska gå.
In i centrum
Eller smågatorna runt?
Hörde att West Bank 
Har pub på nedervåningen
Och nattklubb på övervåningen.
Där kanske det är najs. 
Jag måste ta taxi hem. 
8€.. Värt?
 
Men är det värt att dra dit idag?
Eller ta en annan helg.
Det är bara min trettonde dag.
Tretton.
Hittills har dagen varit perfekt.
Hur bra som helst.
Vilket innebär
Att oturen kommer ikväll.
Kanske är bäst att stanna inne.
Det hade nog Terese gjort... heh
Jag har ju faktiskt minst fyra månader.
Antagligen längre tid
På mig.
Varför stressa?

Jag känner mig
Som en tråkig gammal tant.
Nej.
Jag måste ut ikväll!

Kommentarer
Postat av: Elly

Tretton!:)

Inget bra tal!:)

Eller för en del betyder det tur:)

Ha det så "gött":)



Gillar din blogg helskarpt:)

Kram

2010-09-17 @ 19:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0