Hat

Dammsugare.
Finns det något värre?
Bara jag ser en dammsugare
Så fylls jag av aggression.
Hat.
Att dammsuga är det inget fel på.
Egentligen inte.
Det är ju själva dammsugaren
Som förstör allt.
Slaggar och en tung sak.
Varför ska man behöva kånka runt på det?
 
När jag bodde på Granhukt
Hade vi en konstig dammsugare.
Man stoppade inte det tjocka slangen
I hålet och från hålet kom det ett sug
Allt damm försvann och hamnade i en låda
På baksidan av huset.
Lite lättare kanske.
Dock så skulle ju det lättaster vara
Den nya varianten.
Den utan sladd och slang.
Den som går på batterier
Och är möjlig att hantera
Utan att bli arg.
 
Men jag får stå ut.
Tänka på att det faktiskt finns
Så mycket värre saker
Att klaga på
Här i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0