SD

Kollade på en dokumentär
Om Sveriedomokraterna.
SVT Play.
Galet.
Ortoligt att det finns
Människor.
De är ju faktiskt också människor
Som tänker så.
Alla problem som vårt
I stort sett helsvenska
Styre
Har skapat
Går att lösa
Genom att stänga ut omvärlden.
Det är ju helt ok för Pirjotanten
Att bo i Thailand
Men de från Thailand
De ska absolut inte komma hit.
Hon måste ju få bestämma själv
När hon vill träffa Thailändare.
Eller? 
 
Det är rätt att invandringen
Inte är helt ok.
Men lösningen är ju inte
Att stänga in Sverige i en bubbla.
Tänk om Norge hade haft den synen.
Alla svenskar som åker dit för att jobba
Hade fått gå runt arbetslösa i Sverige.
Tänk om Irland hade haft den synen.
Jag hade inte varit här.
Jag vill vara här. 
Men så kanske det inte är. 
Svenskar är ju trots allt 
Lite finare 
Lite bättre. 
Vi ska får göra vad vi vill 
Åka vart vi vill. 
Bara ingen kommer till vårt 
Lite finare land.
 
Pizza, kultur, teknik, pasta
Mode, språk, tacos, kunskap
Ris, relationer, resa.
Ska vi tillbaka till stenåldern? 
Hur klarar vi oss utan världen?
Vi i våran bubbla. 
 
Jag kanske har fel.
Kanske bara upprepar mig.
SD kanske är missförstådda.
Men jag vill i alla fall tro
Att jag har en poäng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0