Kaos

Underhållning på hög nivå.
Vinter på Irland.
Idag var det jättemånga skolor
Som hade stängt.
Ingen undervisning.
Inga skolbussar.
Alla föräldrar var tvugna
Att komma sent till jobbet
För att skjutsa barnen till skolan
I snigelfart.
Varför detta undrar ni.
Jo.
Det är ett par minusgrader
Och lite snö.
Detta i Irland = KAOS.
Jag är svensk så jag bara skrattar.
Gapskrattar lite faktiskt.
De har inte råd att sanda vägarna.
De vet ju självklart inte
Vad vinterdäck är.
Vi får se om barnen har skola i morgon.
Detta skulle inte hända i Sverige.


Kommentarer
Postat av: Terese

haha samma här !! här har de extra nyhetssändningar om snökaoset det är knapt 5 cm på backen haha xD

2010-11-30 @ 10:57:37
Postat av: mam

KARLSTAD, 14 grader kallt och ca 5-10 cm snö, blåsigt, vinterdäcken på! Inga skolor stängda! Allt fungerar som vanligt bara att man fryser så in i Norden. Nedanför Vänern har det varit mycket värre, lite kaos kanske. Du kommer ju snart hem och får se själv, om inte gubben tö hinner först. Anders braskade ju så då ska julen slaska.

2010-11-30 @ 19:10:47
Postat av: kk

Btw: completely hilarious.



men viktigare, inläget ovan gåår ej att kommentera, så jag kommenterar här, för jag måste ju kommentera.



bästa, jag menar bästa ordet uttalade av Queen B. bästa. gåshud.

2010-12-01 @ 01:25:56
URL: http://indicate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0